Family weekend - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Merel Meijers - WaarBenJij.nu Family weekend - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Merel Meijers - WaarBenJij.nu

Family weekend

Blijf op de hoogte en volg Merel

15 Maart 2014 | Verenigd Koninkrijk, Londen

Lieve allemaal,

Weer even tijd voor een nieuwe post! Zoals de meesten misschien wel weten, zijn Ellis en mama meegegaan om me te brengen, te helpen slepen met de koffers en zodat we Ellis haar verjaardag de 10e samen in Londen konden vieren. Eerst heb ik tijdelijk bij hun in het hotel gezeten, waarna ik op zondag naar mijn residentie kon gaan om in te checken.

Vrijdag 7 maart
De dag van vertrek. Om 8.00 uur is Isy ons komen ophalen en heeft ze ons met de auto naar Brussel-midi gebracht. Hier vertrok de Eurostartrein om 11.00 uur. De reis was goed verlopen en ging heel snel, in slechts twee uur arriveerden we in London op St Pancras station. Vanaf het station zijn we naar het Holiday Inn hotel – Camden Lock gelopen. Na het inchecken zijn we bij Camden Lock Market in een pub gaan eten en daarna de market gaan verkennen.
Het is hier in een woord: GREAT! Camden Lock heeft veel verschillende winkeltjes en kraampjes waar je echt uren kan rondlopen en eten. Je vindt hier vooral veel studenten (o.a. omdat de prijzen niet te hoog zijn), maar tegenwoordig is het ook erg bij de toeristen in trek. Het is gewoon een van de plekken in Londen die je gezien moet hebben! ’s Avonds zijn we met de metro naar de Tower-Bridge gegaan en daar in de buurt bij Italiaans restaurant Zizzi gaan eten.

Zaterdag 8 maart
Wat een geluk met het weer, weer een prachtige dag! We besloten om de grote drukte een beetje te ontduiken en rust te zoeken bij Regent’s Park. We zijn via het kanaal richting ‘Little Venice’ naar Primrose Hill gelopen, dat aan Regent’s Park grenst. Bovenop deze heuvel heb je uitzicht op de skyline van Londen. Daarna zijn we richting Regent’s park road gelopen. Hier liggen mooie huizen waarvan sommige gekleurde gevels hebben. Er liggen hier ook een paar leuke winkeltjes. Ik heb hier drie Engelse boeken gekocht. Daarna zijn we een flink stuk door de rest van Regent’s park gelopen. Het is echt een mega park waar je op het meer in een bootje kan varen, veel verschillende sporten kan beoefenen en waar ook de London Zoo en Queen Mary’s Gardens te vinden zijn. Dit park is super om te bezoeken als het mooi weer is en je lekker wilt relaxen. De Queen Mary’s Gardens zijn iets later in het jaar mooier, omdat dan alle bloemen in bloei staan. Bij ons was dat nog niet zo.
’s Avonds zijn we gaan eten bij Da Scalzo. Een gezellig klein Italiaans restaurantje met een leuke sfeer. Gelegen op de hoek van Ecclestone Place 2 en Second Elisabethstreet. Het ligt een beetje verstopt, maar als je het gevonden hebt kan je hier heerlijk eten met muziek van een live band op de achtergrond. Na het eten zijn we naar de musical Wicked geweest in het Apollo Victoria Theater. Hier genoten van een hele leuke voorstelling! De musical was super qua kostuums, zang en acteerwerk.

Zondag 9 maart
De dag van de verhuizing naar mijn residentie. Op tijd opgestaan om met mama alvast wat boodschappen te halen. Vervolgens met de taxi naar de residentie gegaan, waar de receptionist ons al tegemoet kwam lopen. Het inchecken ging heel snel. Binnen 5 minuten stond ik al in mijn kamer, die echt super is. Het is een ruime kamer en dicht bij de highlights van Londen en St Pancras International. Ik kwam ook al twee huisgenoten tegen in de hal, die me meteen een warm ontvangst gaven. Na ons een beetje wegwijs te hebben gemaakt in het gebouw, zijn we al wat spullen gaan uitpakken. Daarna zijn we richting mijn school gelopen om te kijken waar deze lag. Vanaf school zijn we met de ‘tube’ van Kings Cross richting Green Park gereisd, waar we gereserveerd hadden bij Fortnum & Mason (groot warenhuis) voor een echte Engelse High Tea in de Golden Jubilee Tea Room. Met live piano muziek op de achtergrond genoten van lekkere cakes, cookies and sandwiches. Leuk en bijzonder om het op deze manier eens mee te maken!
We waren al aan het grappen over doggybags, omdat de cake zoveel was. We dachten dat ze hier niet aan doggybags zouden doen. Na een praatje met de ober gemaakt te hebben bood hij aan om ons wat speciale cakes mee te geven, dat was leuk want toevallig was Ellis de dag erna jarig. Kregen we dus toch nog een doggybag, maar wel een hele chique! De ober kwam Ellis zelfs nog een stuk taart met een kaarsje en een glas champagne brengen terwijl de pianist op de achtergrond ‘Happy Birthday’ speelde. Later die avond ben ik terug naar mijn kamer gegaan en mama en Ellis naar het hotel.
In de residentie heb ik ’s avonds ook nog een aantal andere huisgenoten ontmoet. Ze zijn allemaal heel aardig, behulpzaam en doen ook veel dingen samen, wat super leuk is. We delen gezamenlijk de keuken. In totaal zijn we met 7 (op het moment 3 jongens en 4 meisjes). Lakitha (Lucky) – Sri Lanka, Henriëtte – Noorwegen, Leonard – Brazilië, Jackie – Hongkong, Katherina (Katie) – Rusland en Melissa - China. Heel multiculti en gezellig!

Maandag 10 maart
Vandaag was het dan zover mijn eerste schooldag en Ellis haar 18e verjaardag! Even wennen om de wekker weer om 7.00 uur te moeten zetten, maar met een leuk vooruitzicht is het goed te doen! Dit keer met de bus naar school gegaan. Op school kregen we met alle nieuwe schoolstarters een informatie presentatie over de school en de activiteiten. Daarna nog een korte rondleiding door het gebouw gehad. Vanaf 10.00 uur nog twee uurtjes les gehad en mijn klasgenoten gezien voor de intensieve cursus waar ik mee start. De mensen in de klas wisselen wel regelmatig, omdat er natuurlijk veel in- en uitstroom is gedurende de maanden. Ook in de klas zijn veel verschillende nationaliteiten. Ik vind dit erg leuk, je krijgt dan namelijk ook veel te horen over de andere culturen. Vandaag hadden we toevallig een invallerares, dus mijn echte lerares ontmoet ik morgen pas. Tijdens de les al met verschillende klasgenoten gesproken. Ze zijn allemaal heel aardig. Bij de nieuwe starters zat een meisje uit Franstalig België (Lucie) die toevallig in dezelfde klas als mij bleek te zitten. We kwamen erachter dat we niet alleen op dezelfde dag startten maar ook precies even lang in Londen blijven. Gezellig! Na school ben ik naar mama en Ellis in het hotel gegaan, om Ellis te feliciteren en haar verjaardag samen te vieren. We hebben de cake van de high tea gegeten en daarna zijn we nog even naar Primark - Marble Arch gegaan voor wat inkopen. Vervolgens met de metro naar Covent Garden, om daar naar de musical Dirty Rotten Scoundrels te gaan in het Savoy theater (Een klein oud gezellig typisch Engels theatertje). Na een aantal winkeltjes en kraampjes te hebben bezocht, zijn we gaan eten bij restaurant Salieri tegenover het Savoy. De musical ging vandaag in première en is gebaseerd op de film Dirty Rotten Scoundrels. De musical was net als de film super! De Engelse humor is Great! We hebben heel wat afgelachen. De sfeer in het theater was heel anders dan bij Wicked en je zag dat deze musical iets meer locals trok en de gemiddelde leeftijd iets hoger lag. Beide musicals waren goed en ik vond het leuk om beide soorten musicals te hebben mogen meemaken. Na de musical zijn we met een echte Engelse cab (inclusief chauffeur met plat accent) naar mijn kamer gegaan, waar ik van Ellis en mama afscheid heb genomen. Zij gaan morgen ochtend weer terug naar Nederland.

Liefs,

Merel

Photo’s coming soon on Facebook!

  • 15 Maart 2014 - 18:31

    Anja:

    Hoi Merel ,
    misschien krijg je nu wel 2 reacties want ik had al gereageerd maar vind mijn reactie nergens terug.
    Dank je voor je gedetailleerde reisverslag , zo "reis" ik een beetje met je mee. ;-)
    Fijn dat je binnen 1 week al zo'n leuke mensen hebt ontmoet.
    heel veel plezier x anja


  • 15 Maart 2014 - 18:59

    Danielle En Bert:

    Hello Miss Blackbird,

    We lezen dat je het daar goed naar je zin hebt. Klasse meiske. Je hebt in 3 dagen al meer gezien dan meningen die er al 10 x is geweest, maar goed, ik denk dat dat ook te maken heeft met de Jellema-Meyers Super Injection hybride motor, haha.

    Heel waardevol voor jou is ook dat je met zoveel culturen in aanraking komt. Doe er je voordeel mee, onze aardbol wordt steeds meer een Global Village.

    Via jouw mooi geschreven verhalen blijven we op de hoogte, hartstikke leuk en interessant.
    Ook hier valt de appel niet ver van de boom.

    Have a good time over there and all best wishes .
    We like to hear from you soon.

    Bye and kisses

    Danielle and Bert



  • 15 Maart 2014 - 19:30

    Yvonne Sipma:

    Hoi Merel,
    Wat leuk om te lezen hoe het je in Londen vergaat. Heel veel plezier daar!

  • 17 Maart 2014 - 00:42

    Marjo Visschers:

    Hoi Merel,
    Wat een leuk verslag! En zo herkenbaar! Ik heb net ook de foto's van Camden Lock gezien. Ohoho, ik zou zo weer naar Londen willen gaan!!!!!
    Groetjes
    Marjo, Wim Esmee

  • 28 Maart 2014 - 16:15

    Henk Jellema:

    Hoi Merel,
    hoe gaat het in London? al goed gewend? mama vertelde gisteren dat je een mooie kamer hebt in hartje London.
    heb je gisteren een app gestuurd met filmpje van sanne. heb je die ontvangen?

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Merel

Actief sinds 06 Maart 2014
Verslag gelezen: 465
Totaal aantal bezoekers 3552

Voorgaande reizen:

07 Maart 2014 - 28 Juni 2014

London, United Kingdom

Landen bezocht: